Direct bellen: 0183 629 749

ISO 9000

ISO is een internationaal erkend keurmerk, en heeft dus wereldwijd dezelfde inhoud en betekenis. ISO beschrijft processen en procedures die plaatsvinden binnen een bedrijf. De bedrijfsvoering wordt op deze wijze geperfectioneerd.

De norm ISO 9001 bestaat uit een aantal eisen waaraan een organisatie dient te voldoen. Deze eisen zijn zo opgesteld, dat ze de processen in de organisatie inzichtelijk en gemakkelijk beheersbaar en bestuurbaar kunnen maken.
De norm wil op sommige punten aantoonbaar zien dat een organisatie hieraan voldoet. Dit wordt in een kwaliteitssysteemhandboek vastgelegd. Verder heeft de organisatie de keuze hoe zij de norm en het handboek intern wil gebruiken.

Zaken waar in de ISO 9001 norm aandacht aan wordt besteedt, zijn:

  • kwaliteitsplanning om de kwaliteitsdoelen te bereiken;
  • de directiebeoordeling en interne audits;
  • corrigerende en preventieve maatregelen;
  • continue verbetering;
  • monitoring / meting van de klanttevredenheid;
  • identificatie van de wet- en regelgeving.
©1999 - 2025 Eurofins WFC Analytics BV Alles op deze website is met de grootste zorg samengesteld, mochten er zaken op staan die onjuist zijn of van copyright van derden zijn voorzien, laat het ons alstublieft weten

Deze website maakt gebruik van Cookies. Dit zijn uitsluitend cookies om de website te kunnen laten werken. Als u verder gaat op onze website, gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.